View Single Post
Jeg kommer fra et annet land og jeg har opplevd krig på brutal vis. Eneste jeg klarer å tenke på er følelsen til de sivile, hvordan de har det nå osv. Fordi jeg har selv vært i midten av det helvete og vet hvordan det føles. Og mange av dere gjør sikkert det også, men jeg kan love du gjør ikke det helt til du selv er i krig som pågår alle kanter rundt deg og alt du håper på er god nyhet der det sier det er over. Jeg håper ingen av dere opplever krig. Det kan ikke beskrives. Det er ikke bare frykten, det er så mye mer enn det. Litt opp-topic men ville bare dere får noen ord fra en som har opplevd hardt krig på nært hold. Får kanskje ikke beskrive mye om hvordan det føles men det er fordi det er så vanskelig. Blir på en måte tom for ord når jeg prøver. Trauma. Døde folk. Sult. Lite søvn. Smerter. Sykdom. Døde familiemedlemmer. Lyden av jagerfly, bomber og våpen. Lukten av alt dette. Ja alt dette kommer på samme tid og det varer og varer. Man opplever helvete bokstavelig talt. Tenk deg bare når vi har kraftig hodepine eller magesmerter føles det ut som verden er over. Eller hører noe skummelt eller opplever noe "nær-døden" situasjon.

Sitter på jobb noen ganger hører jeg hjernedøde folk prater om krigen som skjer nå, de skjønner ikke hvorfor sivile gjør ditten og datten, de skulle selv gjort det og det. Sitter der og ler inni meg og tenker hvor jævla trangsynt og urealistisk og DUM du er. Men får bare holde kjeft, og la de prate og spille Rambo 5 for hverandre.


Men nå er det jo full krig i mange andre land i verden, men media i Norge og generelt i mange land har jo bestemt og bare vise og skrive om det de ønsker selv. Trist.



Morsomste jeg hørte på jobben i dag var "Russland skal krige alene mot NATO, Putin er skadet an tror han kan vinne alene mot NATO".
Ååååhhh, bare skulle ønsket de viste litt mer enn bare Putin, Russland, Norge, NATO og Trump. Skulle ønske de bare viste hvem Russland har bak ryggen, men triste her er om noen forteller det til dem så forstår de det ikke likevel. Slike folk vil bare ikke forstå for eksempel hvor farlig Iran er og hva Iranske styrken er i stand til. Slike folk forstår ikke det bare, de er så trangsynte. De vet ikke hva Syria er i stand til. Ikke vet de om Tanzania, for det er så trangsynte at det er ikke mer plass til døde hjerneceller. For ikke å snakke om Kina. Kanskje de vet litt om Kina. "¨å, ja, Kina, ja de er jo store, kanskje de har noen jagerfly ja".

Sorry måtte bare få det ut. Men jeg er også glad de finner oppegående nordmenn som dere som forstår litt mer