View Single Post
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Det er et gjenstående problem da. Ingen har kommet med noen kilder såvidt jeg kan se
Vis hele sitatet...
Hva er det du ønsker kilder på?

Tights.no har innholdsfortegnelse på tilskuddene de selger. På henholdsvis lions mane og curcumin er innholdet nettopp dette - ren lions mane og gurkemeie (så kan du sjekke innhold i krydderposene i butikken). Det samme gjelder rosenrot (som generelt standardiseres etter innhold av b.la diverse rosaviner). Det er lureri jevnt over... Urte/sopptilskudd hos tights er tørket rot/plante.

Jeg regner med at du har lest litt om lions mane da det er noe du sier du bruker. Det er, i hvert fall hovedsakelig, polysakkarider - og da spesielt betaglukanene som skal gi virkninger som gjerne etterstrebes ved bruk.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28087447/

Merk her at jeg ikke sier noe negativt om andre typer tilskudd hos tights. Eksmpelvis aminosyrer, som teanin, syns jeg har fungert utmerket. Tryptofanen er sikkert helt grei. Innholdsfortegnelsen på disse sier også nettopp dette - de inneholder den aminosyren som forespeilet (ekvivalenten i eksempelet vil være å selge en proteinblanding som tryptofantilskudd da det vil være en del av totalinnholdet).
Sist endret av Uten Agenda; 11. januar 2022 kl. 03:17.