View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for dette! Jeg satt og leste svaret ditt på t-banen på vei til legen og bestemte meg deretter for å være helt ærlig med legen. Hun tok meg på alvor, ga meg kred for at jeg fortalte henne alt og sa at alle får hennes tillitt når de legger alle kortene på bordet.

Etter det snudde hun pc-skjermen og sammen laget vi en nedtrappingsplan i excel på både opiater og benzo for en uke. Jeg fikk på mange måter styre både tempoet og mengde selv. Hun stilte et krav: jeg måtte bruke antabus under nedtrappingen. Det blir ny legetime om en uke og da skal vi vurdere hvordan og om nedtrappingen har fungert.

Det er godt å vite at disse legene også finnes. Man hører jo så mange skrekkhistorier der ute (ofte på freak.no også faktisk) om at det å være ærlig med sin fastlege bare virker mot sin hensikt. Å bli møtt av sin fastlege på denne måten gir jo utrolig mye motivasjon også.
Vis hele sitatet...
Jeg har en "bra" lege sånn sett, så bra å se att det ordner seg. har du samme lege over lengre tid og bygger tillitt så er min erfaring at man ikke blir nekta legemidler som f. eks valium osv om det er krise. Men vet det varierer.