View Single Post
Sitat av sykofant Vis innlegg
Jeg syns du er ganske trangsynt når du sier at vi er den mest intelligente rasen som eksisterer.
Vis hele sitatet...
Om du hadde lest litt nøyere hadde du lagt merke til at jeg skrev "den mest inelligente rasen vi vet om". Jeg har på ingen måte utelukket muligheten for at det finnes intelligente grønne menn milliarder av lysår unna.

Sitat av sykofant Vis innlegg
Hvorfor skulle det være en svakhet?
Vis hele sitatet...
Jeg mener at det er svakt å legge all sin frykt og tvil (noe alle mennesker er utstyrt med) til noe som så og si er umulig at eksisterer (ihvertfall i mine øyne). En sterk person ville sagt "Dette er mitt problem og min oppgave å løse, det er ingenting noe(n) andre kan gjøre, og dette skal jeg få til selv!", mens en troende ville kansje sagt noe som "Bare jeg setter min lit til de høyere makter, så går det nok bra. De vil hjelpe meg!"
Sitat av sykofant Vis innlegg
I mine øyne så er det noe som styrker oss til å ta bedre valg og oppfordrer oss til å lære mer om oss selv ved å tenke lengre og større, den åpner for nye muligheter som aldri har vært der.
Vis hele sitatet...
Man blir ikke sterkere av å tro på en høyere makt, eller lese religiøse skrifter. Og det er så visst ingen vei til bedre valg. Se på heksebrenning f.eks.


Men, dette er jo bare det jeg mener, på samme måte som du mener ditt.
Sist endret av Eplekjekk; 11. juli 2009 kl. 01:50.