View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjente ikke til TOO tilbudet. Er i 2 av gruppene, og kan dokumentere dette om det kreves. Noen som vet om det er mulig å få dekt implantat altså nye tenner skrudd fast i kjeven? Trenger 7 nye tenner og er varig ute av stand til å betale selv. Det er kjempedyrt. Pga tidligere livshendelser må all tannbehandling skjer i dyp narkose. Snakket med nav etter råd fra sosionom, nav kunne tilby gebiss sa de. Og ville trekke alle andre friske tenner. Kan TOO tilbudet hjelpe meg?
Vis hele sitatet...
Det vil jeg tro. Det er gratis, frem til tannhelsetilstanden er ok. Jeg hadde ikke så mye å fikse, så jeg betalte bare og tok det privat for å slippe ventetiden. Jeg ble henvist dit av en vanlig tannlege, men mulig de tar en inntakssamtale selv i tillegg for å vurdere om du er en kandidat. Det høres det jo ut som du er.

Jeg vet ikke om TOO gir narkose, det virker som en del av prinsippet er terapi og eksponering så du skal bli kvitt fobien/triggeren. Foreslår at du ringer og hører med dem.

Smått utrolig at NAV ikke informerte deg om dette. Her er litt info:

https://www.helsedirektoratet.no/tem...lsetilbud--too

Sitat av Imawesome Vis innlegg
Har både sprøyteskrekk og tannlegeskrekk, greia er at jeg synes at det er så forbanna lang ventetid bare for å få ordna det kirurigiste inngrepet mtp visdomstennene mine at jeg er villig nok til å spare opp penger og heller gå til en privat tannlege der jeg får beroligende eller narkose samt at ventelistene erlik null.
Vis hele sitatet...
Da ville jeg bare gjort det, ja. Ring dem og hør om de virker forståelsesfulle, få eventuelt en time til å snakke med dem først og lage en plan.
Sist endret av *pi; 22. oktober 2021 kl. 21:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.