View Single Post
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Det er like farlig å kjøre bil påvirket av cannabis som det er å ta seg en kveldstur når det er mørkt ute.
Per dags dato har vi faktisk ikke noen god måte å regne ut hvor mye en person er påvirket og det er det som er problemet, man kan fint sette seg i bilen noen timer etter inntak, man vil være kjørbar.
Problemet kommer når du setter deg i bilen rett etter inntak, da vil kognitive evner være noe svekket og da har man ikke så å gjøre bak rattet og en slik person tas på lik linje med en som har ventet noen timer med å kjøre og det er fordi man kan ikke måle hvem av de som er mest beruset slik man kan med alkohol.

For å være helt ærlig så ser jeg ikke noe galt i å kjøre i hasjrus, men det er ulovlig så derfor gjør jeg det ikke.
Jeg har ingen problem med at andre gjør det og kan fint sitte på med folk som kjører i hasjrus.
Vis hele sitatet...

Alt avhengige av mengde og person. Det er annerledes å sitte på med en som har drukket en 0.33l øl og en liter sprit.

Det er også forskjell fra en som tok en liten joint for en time siden enn en som nettopp røyka de heftigste bongtrekkene.

Folk takler det forskjellig. Selv takler jeg det meget bra og kjører påvirket hver dag. Ikke rusa, men påvirket.
Sist endret av venstrehook; 7. januar 2019 kl. 07:35.