View Single Post
Feltlege
Skyfx's Avatar
Trådstarter
760
Da er det ca. 3 år siden tråden her, og siden jeg prøvde sub for første gang, så hvordan ble livet?

Jo, ble avhengig og brukte 8mg om dagen til slutt (startet med 0.4mg), og mistet rusfølelsen til slutt.
Gikk så over til Dolcontin i 2013, og brukte 200mg om dagen til slutt, la meg så inn på Blå kors på avrusing.

Ble så rammet av kronisk sykdom kort etter, og ble satt på Tramadol 200mg x3 sammen med Lyrica 300mg x3, og Stilnoct 20mg.

Har null følelse når jeg tar opiater nå, merker nesten ikke at jeg har tatt dem.
Alt i alt så angrer jeg på at jeg begynte med subutex, men så var jeg i en tøff periode av livet, så kanskje jeg ville ta selvmord hvis jeg ikke fant lykken i subutex, hvem vet.

Men tunge opiater er absolutt anbefalt å ikke starte med, det er lett å være naïv i starten, men det er utrolig hvor raskt det går før man står med tolleransen og abstinenser oppover nakken.

Hør på de med erfaring før du begynner, ikke vær like naïv som jeg var. Du BLIR avhengig, selv om du ikke føler det, så blir du det før eller siden.

Hold dere til grønt og mildere ting, livet på opiater er ikke noe liv å leve på sikt.