View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Takk for gode innspill Dodecha, de nye pærene dekker ett større spekter og da spesielt på den nedre skalaen hvor de går ned til 410.
De har også noen få dioder med uv og ir lys.

Siden jeg ikke har tenkt til å selge eller produsere store mengder så prøver jeg å holde meg til et rimelig budsjett, men dersom jeg skal perfeksjonere avlingen vil jeg definitivt se på lysene du linker til.
Hovedformålet er å klare å gjennomføre dette mest mulig autonomt.

Jeg har dyrket 2 planter tidligere men da med hps I ett ombygd skap for 12 år siden heh.

Men ventilasjonen du linket til blir nok bestilt da jeg er veldig kjent med luktproblematikken fra tidligere.

Å kunne analysere plantenes tilstand er noe som står høyt på ønskelisten, jeg har kikket litt på openCV og spesielt edgde detection for å kunne identifisere forskjellige tilstander.
I teorien bør det være overkommelig å kunne oppdage flere av de vanligste problemene (prikker på bladene, hengende blader, gulfarge o.l).

Bronsky, hvorfor jeg gikk for auto frø vet jeg ærlig talt ikke da jeg ikke har behov for auto blomstring.
Men som jeg har nevnt så er ikke mengden sluttprodukt det viktigste men reisen dit.
At disse produserer mye mindre var jeg ikke klar over og er noe jeg må lese litt på.

Det er ett eller annet med disse plantene som gjør det veldig spennende å drive med, personlig er det nok det at de er veldig responsive på behandlingen de får og utfordringen det bringer med seg.