View Single Post
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Hørsel er noe man kan trygt ta på alvor.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med "ta på alvor"? Helt enig i at hørsel kan tas på alvor, men den kan ikke dermed alltid stoles på. F.eks. har jeg litt dårlig hørsel selv, noe alle har til en viss grad hvis du tar i betraktning at en hver lyd kan bli utydelig for ethvert øre ved lavt lydtrykk eller støy. Hvis noen forteller meg noe og jeg oppfatter det som en ufullstendig setning så kan hjernen min, med de små bitene jeg oppfattet, fort pusle sammen en eller flere plausible alternativer til hva som ble sagt. I tillegg kan man i en innsovningsfase aldri stole på om det er dype tanker/begynnelsen på en drøm som faktisk gir deg disse sanseinntrykkene, grensene er så utydelige.

Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Men hva med det visuelle?
Her vet jeg ikke hva dere tror, men som liten hadde drømmene mine etterheng noen sekunder etter at jeg våknet.
Og med den erfaringen av at hjernen har evne til å vise meg ting som ikke finnes, så trekker jeg inn de narkomane.
Vis hele sitatet...
Så med din viten om hvordan drømmer og narkotika kan påvirke hjernen din, konkluderer du med hva? Det blir ganske utydelig, men det kan se ut som du mener at hjernen er i stand til alt mulig fordi du vet den oppfører seg rart i gitte andre situasjoner. Det er en veldig korttenkt beslutning å ta. Vil også nevne at virkninger av drømmer og narkotika forskes på, vet ikke hvor mye som er "usagt" på det området, men regner med at du er godt oppdatert siden du er i stand til å sammenlikne eller forklare overnaturlige hendelser med dette?


Flott historie btw!