View Single Post
Sitat av Drapsprat Vis innlegg
Dette er et interessant tema. Når jeg prater med folk om det er det sjeldent noen kommer med noe bevis for/imot, det har alltid vært forhåndsdømming fra de jeg har prata med. Noen som bare trur på det uten noen grunn og andre som nekter like blindt sånn som de som godtar, i beste fall finner de noen kilder til andre skeptikere som fokuserer på å "debunke" alt som er spekulativt.

Det er helt klart mye rart som skjer, som folk sier de har opplevd, og jeg trur dette er en side av den naturlige verden som er litt mer i bakteppet og passer ikke inn i kategoriseringen til mainstream vitenskap (ettersom dette ikke kan bekreftes med nåværende vitenskapelig forsøk), og det vil stride imot den verden flesteparten allerede har akseptert. Og etter min oppfatning begynner de fleste bare å fylle inn hull i sin oppfatning av hva som er virkeligheten fra 30åra av og da er de ikke ute etter noe som vil forandre hele perspektivet de har "bygd opp" av verden. Selv om de fleste ikke gjør så mye arbeid i å finne ut hva som faktisk foregår her på jorda.

"Paranormale" aktiviteter som er mest omdiskutert er vel Mothman Prophecies (laget en kjent film ved samme navn), Chupacabra, og mytene om reptilhumanoide vesener, som er veldig aktuell i dag i det økende konspirasjonsmiljøet. Men det er så mye mer, ca. hver tjuende person jeg prater med har noe interessant å fortelle om merkelige hendelser som egentlig ikke skal eksistere, og da ekskluderer jeg UFOer.

Når alt kommer til alt sitter vi igjen med mange tilsynelatende uforklarlige hendelser, og en del oppdikta historier såklart, man kan være skeptisk men å avfeie andre sine historier og nekte på at andre har erfart det de har, og sett det de har sett er ikke noe god løsning. Hva hvis det var du som har opplevd dette og du kunne ikke ha avfeid det med rasjonaliseringa di?
Vis hele sitatet...
100% enig ,men viktigst å holde seg kritisk til alt man eventuelt opplever.
Her om natta rett før jeg sovna hørte jeg helt tydelig 3 bank på vinduet ut mot terrassen. Siden dette er i andre etasje er det umulig å komma opp dit uten stige. Da jeg gikk for å kikke var det selvfølgelig ingen der.
Så hva var dette? Joda var en "hallusinasjon" man kan få rett før man sovner.
Har lest en del om disse hallusinasjonene og de fleste vil ha dem i løpet av livet.
Ligner på de rykningene man kan få rett før man sovner. Føles som man faller.
Derfor... Ingen satanistisk slenderman demon på terassen. Bare hjernen.

Når jeg var liten hørte både jeg og resten av familien diverse bankinger i andre etasje. Som om noen banka på veggen. Alltid 3-4 ganger før det ga seg.
Veit du hva DET var forno?
Joda katta lå på en gammal stol der det ene stolbeinet var litt kortere enn de tre andre. Så vær gang katta skifta posisjon kom disse tydelige bankelydene.
Så nok en gang. Ikkeno gjenferd med bank på veggen syndrom i andre etasje.

Vær kritisk