View Single Post
Nylige godbiter fra HBO:

Devs - Ser den er nevnt over, men den er verdt en ekstra anbefaling. I tillegg til å være en stilfull og underholdende serie, så byr den også på filosofiske godbiter ala deterministisk resonering.

High maintenance s04 - Gjennom de to siste sesongene har dette utviklet seg til å bli min absolutt favoritt serie. Lavmælt komedie drama som tar for seg New York'eres liv, med eneste røde tråd at de alle krysser veien med seriens hovedkarakter "The guy" - en pot-dealer kul som faen. Har aldri vært i USA, men serien gir meg uansett en troverdig følelse av å være i New York, ta del i karakterenes liv og ikke minst ha et sterkt ønske om å være tilstede i begge deler. Fyf.. Så deilig det er med en serie totalt strippet for overfladisk søppel, overdrevede karakter og handlinger, men som likevel holder meg klistra til skjermen. "The guy" i serien er forøvrig også skaper av serien(sammen med sin ex), og det er ingen tvil om at det både interesser seg for- og har stor kjennskap til andre mennesker.

Dave - Skal desverre altfor mye til for at rene komedier kicker for min del, men denne er et deilig unntak. Tar for seg starten av karreien til "Lil' dicky". Jødisk, nevrotisk og relativt utypisk rapper som greit nok mestrer den kunsten å skape klein humor som ikke er altfor klein. Enkelte scener er toppklasse humor, noe seriens stereotyper- og ellers gode karakterer bidrar til. Lettbeint serie som anbefales til alle.

HBO er stappfult av gull, men dette er de nyeste seriene jeg har hatt glede av. High maintenance er langt ifra en ny serie, men sesong 4 er virkelig et mesterverk og må derfor nevnes.