View Single Post
Sitat av Sondre Vis innlegg
Proppfull av meg selv? Tja jeg vil ikke si det. Klart jeg er optimistisk. Men samtidig er jeg ikke helt sikker på at det lar seg gjøre å snu livet mitt. Vil jo kanskje si at du er ganske fordomsfull.
Vis hele sitatet...
Du er på avrusning, vi kan snakkes om "proppfull av deg" selv når du er kommet et stykke i behandling og er i stand til å forstå hva det handler om.

Vet ikke hva slags pårørende du har men det virker ikke som noen trivelig gjeng.
Vis hele sitatet...
Jeg skrev ingenting om mine pårørende. Jeg skrev generelt om pårørende til alle som er i behandling på flere anerkjente klinikker jeg kjenner til.

Jeg er 30år nå å har drevet med rus i 15år. Opiater og sprøytemisbruk i ca 10år.
Vis hele sitatet...
Jeg har 30 års erfaring med avhengighet.

Tenker vel kanskje at det har noe med hvor gamle dere er, er dere 10år yngre en meg er det vel lettere for pårørende å komme med moralpreken og mangel på tillit. Mens når man er så godt inne i det som meg så har vel egentlig familie og venner gitt opp og heller er glade for at jeg faktisk prøver selv.
Vis hele sitatet...
Se over.

Når det skal sies har jeg enda til gode å se at moralpreken faktisk funker. Det er som regel slik at den nærmest har motsatt virkning.
Vis hele sitatet...
Både og. Det hører med å på et tidspunkt måtte lære seg å lytte til andre, ref. "proppfull av deg selv". Å lytte til deg selv har ikke ført deg andre steder enn til avrusning.

Det er støtte og optimisme som er det eneste som funker.
Vis hele sitatet...
Nå er det heldigvis ikke sånn at det er de som sitter på avrusning som sitter ene og alene på det svaret.

Beklager men denne tråden og ts inkludert mangler en virkelighetssjekk på relasjoner og avhengighet. For meg har det aldri vært forenlig med avhengighet og sunne relasjoner.