View Single Post
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
766
Jeg fikk metadon i Danmark da jeg var 17 eller 18 etter en kortere periode på opiater.

Angret en del på det.

Er 33 år nå og har mine første 6 mnd helt opiatfri siden den gang... respetorene fikk jeg helst litt de siste 2 årene på kun subotex og langsom nedtrapping, men klart at nesten 15 år med opiater gjør noe med deg da.

Behandling og glede i andre ting er det du trenger. Medisin løser problemet i 15 timer. Særlig metadon.

Jeg våknet syk hver dag uansett dose. Synes aldri mwtaofn holder 24t. Hadde da heller valgt subotex eller naltrexone siden da er du stabil og kan rehabilitere deg.

Eneste grunnen jeg ser til å velge metadon er viss man ikke vil bli gammel og bil kunne ruse seg ordentlig på mediene.

Du kan ruse deg på subotex og suboxone også. Men ikke det samme, og det er en bra ting. Det kan bremse deg.


Lykke til da.

Gidder ikke jatte med deg. Ikke derfor du spør tenker jeg... ja er en viss trygghet i lar, men er større trygghet å vite at du velger selv.

Røyking av heroin medfører svært sjeldent overdose, men avheigheten er veldig lik det å skyte det og fortsetter du år røyke det er det sikkert 80% du blir junky før eller siden.