View Single Post
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Originally posted by MaLbOlGiA
høres ut som en god ide sjøl om eg OGSÅ synst at folk på tja 13-15år skal kunne ha sex med folk på sånn ca. den samme alderen...
Vis hele sitatet...
En 15-åring er ikke psykisk sterk nok til å kunne takle den emosjonelle bagasjen som kommer ved å ha sex (herunder sex, ikke knulle), og bør skjermes for dette frem til de er moden nok.
Jeg er sikekr på at enkelte syntes at dette er et firkantet bestemor-syn, men man må se realiteten i det. En 15-åringer ER ikke voksen. En 15-åring er fremdeles et barn. Barn skal ikke ha sex.

La meg forklare litt.
Motargumenter kan være at de må få ha frihet til å velge, og at før i tiden (og i enkelte land som jeg ikke kommer til å dra på ferie til) så fikk dem barn ifra de var kjønnsmoden, hvorfor skal vi da ta ifra dem den rettigheten nå.
Vel. Dagens samfunn er, heldigvis, bygget opp slik at man ikke er voksen før man er voksen. Endel av tanken bak det som vi har nå, er at man gradvis skal bli mer og mer voksen, men foreldrene er der hele tiden. Man får mer og mer friheter og foreldrene holder seg mer og mer i bakgrunnen ettersom man blir eldre.

Det er ikke noe man sat i 1814 og tok fra toppen av hodet og skrev ned i boken. Dette er noe man har prøvd seg frem til iløpet av en lang lang tid, og jeg vil si at det funker fint.

Denne posten ble lang, rar og rotete, men det jeg prøver å si er at det er ikke sykt å stå som 15-åring og ville ha sex. Det er en naturlig måte å tenke på, man oppdager jenter/gutter på en annen måte.. og man tror man er rede til å ta the next step, men man er enda bare ett barn. Personlig syntes jeg at 16-årsgrensen er for lav (!). Altfor mange dårlige ting kommer utav seksuelle forhold når man er så ung, som godt utveier de positive som kommer..