View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Jerna Vis innlegg
Denne kjenningen din har kanskje vannturbin? Ja det er ikke småtteri å få koblet dette.
Takk for tips om nte sine solcelle pakker. Jeg har forsøkt å orientere meg på regelverk rundt egen strømproduksjon men det var ikke lett å finne noe konkret.

Er klar over at det er en stor forskjell på å være selvforsynt og det å supplere strømmen, I første omgang tenkte jeg å supplere strømmen jeg får inn og lagre overskuddsenergi i form av en powerwall eller liknende.

Budsjett ? I skrivende stund så en plass mellom 150 og 300 000kr.
Vis hele sitatet...
Ja det er hovedsaklig vannturbiner han driver med, såvidt jeg begriper gikk masteren hans ut på å bruke DFIG generator system. Når man genererer strøm må generatoren kjøre i en jevn hastighet for å matche frekvensen på strømnettet, dette systemet gjør det mulig å tillate variasjoner som korrigeres av et magnetisk og mekanisk system mot generatoren. Dette gjør kraftverket mye mer effektiv men også mer komplekst, og kan kreve noe vedlikehold.

Med et slikt budsjett har du jo råd til å prøve et av disse solcellepakkene som f.eks NTE leverer.