View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Jerna Vis innlegg
Ja det er seint å reagere nå. Men jeg syns debatten ble fort stilnet. Vi prater ikke så mye om de negative sidene ved å ha amerikanske baser her. Det blir fremløftet som positivt for salg av burgere,pølser og pizza. Mens de lokale damene blir i fokus og de lokale mennene får juling av omreisende militære. Som ikke blir stilt til ansvar. Konstant takeoff og landing av helikoptre som forstyrrer omgivelsene. Nærmeste eksempel på forstyrrelser for omgivelser må være Ørland.
Vis hele sitatet...
Om det er nivået trur eg heilt ærleg forventningene dine er problemet. Det er ... irrelevant i den store samanhengen.

Forsvarspolitisk derimot er det jo absolutt eit interessant tema. Noreg har hatt eit baseforbod etter krigen. No har det vorte oppheva utan veldig stor debatt, og det er av dei tinga eg ser på som problematisk. Ikkje at eg nødvendigvis er ueinig i resultatet, men debatten har stortsett kun eksistert i relativt smale fora.

Sett opp mot det vi veit om t.d. amerikansk bruk av baser som transittstasjoner for planlagt tortur, så er det absolutt verdt å diskutere...

Men at amerikanske soldater STJELER KVINNFOLKA VÅRE... Det er ikkje et vektig argument.