View Single Post
Opprinnelig postet av Delusional

Jeg spør så dere:
er dette slik dere oppererer eller finner dere kilder (fra flere steder)?
er dere lei av folk som skal ha meninger uten å vite hvor meningene kommer fra eller har kilder som er helt bort i tåken av det som faktisk er realiteten?
bør folk som har meninger uten å ha anelse på hva de snakker om, ha rett til å ha en mening om ting?
Vis hele sitatet...
Enig. Er det en ting jeg misliker er det folk som absolutt skal ha meninger om alle ting, tom. tingene de ikke har satt seg inn i, og heller bare synset løst rundt.

[OT]Ang. hasjdiskusjonen mener jeg at dette går mer på hvordan man ser på samfunnet/staten.
Enkelte mener at staten er her for å passe på at alle menneskene i samfunnet har det bra, og at alle menneskene har et felles ansvar for å passe på hverandre. Så har vi alle et felles ansvar for det felles gode.
Andre mener at staten er her bare for å passe på at alle menneskene i samfunnet har like rettigheter, sånn at vi skal kunne leve i samme geografiske område uten å plage hverandre på tross av at vi alle er forskjellige og har forskjellige interesser. Så får den enkelte heller ha ansvar for sitt eget liv.
De som er mot rusmidler tilhører ofte den første gruppen, de som er mer liberale tilhører ofte den andre. Dette er ihvertfall min oppfatning.[/OT]