View Single Post
very impotent freak
Delusional's Avatar
Vi lever i et samfunn der alle skal ha meninger om alt. Det er vel og greit, men hvorfor er det så få som vet hvorfor de mener ting. La meg ta et eksempel. Folk sier at hasj er farlig. Greit, hvorfor? Det sier noen folk. Men det er så utrolig få som vet hva de folk har sagt dreier seg om, det vet ikke på hvilket grunnlag one er sagt, det vet bare at det har blitt sagt og driter iå undersøke det videre. Folk leder en hel argumentasjon ut i fra den informasjonen de har fra noen få kilder som de kanskje ikke har undersøkt så grundig. Jeg hadde en diskusjon med en jente om hasj, og hun sa hasj er farlig fordi jeg kjenner en som er helt på kjøret, og han hadde prøvd hasj, jeg spurdte hun så, hvor mange som hadde prøvd hasj og hvor mange av dem som var på kjøret. Jegspudte så om han ikke hadde prøvd alkohol først. Hun kunne ikke svare på noe av dette, men hasj var fremdeles farlig fordi det var ulovlig og fordi en fyr hun kjente hadde havnet på kjøret.

Jeg spør så dere:
er dette slik dere oppererer eller finner dere kilder (fra flere steder)?
er dere lei av folk som skal ha meninger uten å vite hvor meningene kommer fra eller har kilder som er helt bort i tåken av det som faktisk er realiteten?
bør folk som har meninger uten å ha anelse på hva de snakker om, ha rett til å ha en mening om ting?

Sorry for den rotete innledningen, jeg er ute etter å høre meninger om dete temaet og jeg har ingen interesse av å høre på hvor dum jeg er, det ignorer jeg bare.