View Single Post
Sitat av Lootfisk
Etter å ha lest denne tråden føler jeg meg ekstremt voksen og heldig. Det blir flaut når gutter (og jenter), hvor jenna jameson på dataen er nærmeste damekontakt de har, uttaler seg om hvordan forhold fungerer.
Vis hele sitatet...
Jeg får da si som i radioreklamen: HER ta dette hånkle og bli tørr bak øra!!!!
-Det er JEG som er MANN!

Sitat av Lootfisk
Jeg er nitten år, er i et seriøst forhold som hittil har vart i seks måneder, og sier jevnlig til kjæresten min at jeg elsker henne. Og jeg mener det virkelig. Hun var nettopp på ferie i utlandet i to måneder, noe som gikk helt fint. Ikke alle som sprer beina med en gang man er out of sight av kjæresten sin.

Til det som er nevnt før; tillit er alfa og omega i et forhold.
Vis hele sitatet...

*ler*
Får absolutt intrykk av at dette er første forholdet DU har siden "du dumpet jenna"...

Jeg avvikler et forhold som har vart siden du var 10år,
så du må gjerne fortelle meg fasiten, siden du er så "erfaren" på dette feltet...*host*'
Korteste forholdet jeg har hatt var 6mnd på ungdomsskolen...

du skal få 1 poeng siden du har skjønt en ting.... tillit er viktig....


Kunne ikke la være å quote deg, siden DU, ga utrykk for å være så gammel, så erfaren, så kunnskapsrik





Sitat av Usikkertja
Men det jeg skulle frem til var at, jenter / kvinner idag ikke kan stoles på når det gjelder samliv og forhold.

I de siste 60-100 årene har det forandret seg stort, før trengte man en familie for og overleve, nå som alle kan ordne seg med utdanning og jobb så er alle likegyldige på det planet, men er menneskene lykkelige? For så vidt jeg vet finnes det utrolig få forhold pr dags dato som er ekte kjærlighet, og mye mere rettet mot utroskap.

Siden man idag ikke er så hard på akkuratt dette, så vil jeg tro at alle som lever idag kan være utro, så lenge de møter rett person, eller er beruset nåkk..
Vis hele sitatet...
Trur ikke du skal gå 60-100 år tilbake... tenker 40 holder
Før var de fleste damene hjemme, og "fulgte" med på hva som skjedde i nærområdet.
Samt at stolthet og ære var viktige begreper.
I dag driver alle med sitt, og ingen bryr seg, samt at ære og stolthet, er ikke like viktig som før.

Jeg vil si at "tilgjengeligheten" er den største grunnen til at mye går i vasken i dag.
Før satt ikke kjærringa på nett, og flørtet på nettby, imvu, mirc, osv.
Hu fulgte med på hva som skjedde i gata, og pratet om siste ryktene i bygda...
(nettopp disse ryktene holdt vel "flere i skinnet" også.

I dag ser vi på TV at "alle" er utro, og det er "mere akseptert",
og at man skal ha seg med flest mulig. No biggie... its just a fling...

samt at et forhold er jobb... og det er mange som gir seg for tidlig...
er jo få her som gidder å jobbe for noe..
(ref topics hvordan få mest mulig for minst mulig)
er bare på TV at hver dag er en dans på roser...
(dette vil du nok se om 2-4 mnd, Lootfisk... når forelskelsen gir seg, og hverdagen kommer)
for om du ikke vet det... forelskelsen er kjemisk, og varer bare litt over et halvår.



Før var det mest mannfolka som var utro....men nå driver jentene og tar oss igjen...



Sitat av Usikkertja
Jeg er i et forhold og sliter kraftig med og stole på jenta jeg er sammen med. Jeg vet også at uten tillit fungerer ikke et forhold, og jeg er ekstremt nedfor siden jeg ikke vet helt hva jeg skal gjøre : (

Og hverdagen blir tyngre for hver dag, siden frykten for at noe skal hende stiger. Jeg personlig kommer aldri til og være utro og tror på ekte kjærlighet, og jeg lever for jenta mi. Og vil så gjærne tro det samme om hun mot meg. Men som sagt, usikkert
Vis hele sitatet...
desto hardere du holder, desto lettere glipper du....
(om du skjønner metaforen her)


og ja... nå snakket vi om jentene har endret atferd de siste 100 årene
så derfor skrev jeg om jentene... sier ikke at gutta er perfekte heller.