View Single Post
Sitat av Cikey Vis innlegg
På hvilken måte strider dette mot det jeg skriver?
Det strider derimot klart mot det du skrev, som jeg påpeker at er feil.

Du betaler for å ha mottaksutstyr, ikke for å en gang ha hatt det.
Ditt utsagn er altså beviselig feil, og du har selv linket til kilden...
Vis hele sitatet...
Hele poenget mitt er at du betaler for mottakerutstyr så lenge du har det uansett om det brukes eller ikke.
På linken jeg delte fra NRK så står også dette opplyst.

Alle som har en fjernsynsmottaker skal betale lisens. Det vil si både de som eier, leier eller låner en fjernsynsmottaker. Du er selv ansvarlig for å melde fra om at du har fjernsynsmottaker i bruk.

Du må betale lisens uansett hvilken fjernsynsmottaker du har, og hvilke kanaler du velger å se på. Eksempler på lisenspliktig utstyr er TV, dekoder, tuner og pc med tv-kort.

NRKs radio- og TV-tilbud er fritt tilgjengelig og det er ikke nødvendig med abonnement hos signalleverandør for å ta inn disse sendingene.
Vis hele sitatet...
Når jeg da kun bruker TV med en Ps4, så skal jo jeg da i ifølge deg ikke betale lisens, noe jeg må ifølge NRK.
Ifølge dere så skal det jo hjelpe å bare sende de en mail for å kansellere så gjør de det helt uten videre, men det var jo ikke tilfelle i noen av mailene jeg sendte dem.

Sitat av nso Vis innlegg
Merkelig at de da uten å skape trøbbel kansellerte lisensavtalen min når jeg sendte dem en email og opplyste dem om at jeg hadde kastet TVn.
Vis hele sitatet...
Da gjør de vel det i noen tilfeller, men det betyr ikke at det er standard at de kansellerer avtaler av den grunn vel?
De trodde ikke på meg når jeg sa jeg ga bort/solgte tv'en videre, så det er vel også opptil hver enkelt saksbehandler hos NRK å avgjøre om den skal avsluttes uten at jeg vet det for sikkert.
Jeg har kun en tv koblet til en ps4, null dekoder og egentlig null mulighet for å se på tv ettersom bakkesignalene ikke er trådløse. Likevel så må jeg jo betale lisens kun fordi de vet at jeg har eid en tv.
Siden kontrollørene ikke er en greie lenger så kan jo ikke de bevise at jeg har TV så hvorfor må jeg da betale for en lisens ifølge NRK men ifølge dere 2 så trenger jeg ikke?
NRK har vel litt mere peiling?