View Single Post
Hunersk keiser
Attila's Avatar
254
Bruker du den linken som eneste argument mot alt det du siterer?
Vis hele sitatet...
Åpne den.
Ok. Du ser hvordan formuleringen din kan oppfattes annerledes?
Vis hele sitatet...
Det var høyst teoretisk, tatt i betraktning at Jesus og Gud fins. Ingen av de tingene jeg nevnte er fakta, så ikke bruk dem som fakta heller. Men joa.
At du kan svare NEI på "Tror du det ikke finnes selvmotsigelser innad i DNT?" er mildt sagt skremmende. Det viser at du helt tydelig ikke vet den minste ting om det du skriver om, og jeg er usikker på hvor mye det kan komme ut av å fortsette diskusjonen med deg..
Vis hele sitatet...
Snurrig. Helt nederst i det forrige innlegget jeg skrev hadde jeg en stor lenke hit. Kanskje den er mer synlig nå. Tanker?
Vis hele sitatet...
Jeg misforsto spørsmålet litt, dere misforsto svaret litt. Svaret mitt i full setning blir "Nei, jeg tror ikke at det ikke finnes selvmotsigelser i DNT."
Er det galt å tro at det finnes selvmotsigelser i DNT? For det gjør det jo, det sier både jeg og dere. Der er vi enige.
Hvorfor er ikke dette skrevet på starten da?
Vis hele sitatet...
Fordi folk oppfattet det jo gjennom DNT, som du ser. Da trengs ikke sånt. Det er ingen/meget få kristne som følger DGT, fordi de så at det ikke trengtes gjennom DNT sin tekst.
Biblene vil straffe menn som puler hverandre med døden. Tipper det virket som unødvendig å skrive «De får heller ikke gifte seg».
Vis hele sitatet...
Og de kristne tror på Bibelen, der det står sånt. Da burde det vel ikke være lov i kristendommen å være homofil. Men det har ikke noe å si, siden DNK og de aller fleste andre kirker er blitt så langt unna Bibelen som det er mulig å komme de siste hundre årene, og er blitt en plukk-og-mix-religion der ingen tror på alt som står der uansett.

EDIT: glemte en ting
Nei.

1: Har du kilde på dette?

2: Hva har popularitet med kvalitet å gjøre? 50 Shades of Grey er de mest populære i sin sjanger nå for tiden, men spør du noen som helst med litt peiling finner du ut at de er makkverk fra ende til annen.
Vis hele sitatet...
Neivel.
1. Nei, leste feil, du vinner. *Det var den som var enklest å finne på internett.
2. Jeg følger verken med på bibeltrender eller bryr meg om hvilke versjoner som brukes rundt om i verden. Jeg har en versjon og forholder meg til den; som er den nyeste og mest nøyaktige* oversettelsen på mitt eget språk.

*Ifølge DNK og oversetterne
Sist endret av Attila; 12. juli 2015 kl. 23:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.