View Single Post
Har personlig rotet litt med rus her og der, i tillegg til alvorlig depresjon. Så jeg er ikke ukjent i det du skriver. Forskjellen er vel at jeg bare er 18 og har en krets med venner. Men har hatt mange uker på rad hvor det var: skole, komme hjem og se på Youtube/spille, middag, mer Youtube/spill, kveldsmat, enda mer spill/Youtube, legge meg.

For min del så hjalp det jo mye at jeg har en god klasse, familie og venner som bryr seg. Men det å gå ut og være med folk var noe av det vanskeligere jeg har gjort hittil i livet. Prøv å snakk med noen du har hatt et godt forhold til. Om det skulle være fastlege, familie, tidligere venner eller andre! Det viktige er at du er den som må fikse livet ditt!

Jeg snudde livet mitt på hodet, timer fra et godt planlagt selvmord til å forsøke å leve "et normalt liv". Finn noe å bedrive tiden med. En jobb på f.eks. butikk (eller lignende), studie, interesser eller noe annet. Netflix, Youtube, videospill, osv. kan enkelt male en dag grå. Avslutt Netflix abonnementet og finn noe å gjøre!