Tråd: Sykkelhjelm
View Single Post
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Atec: Ikke vits å servere alt for mye bullshit her da, selv om du støtter hjelm-industrien
Jeg selv vet at jeg har 100% kontroll på sykkelen.... Unntaket er når det er speilblank is ute, og jeg sykler med tynnslitte dekk... Og de gangene jeg går på ræv da, så er det kontrollert, i allefall såpass at jeg ikke skader meg på noen som helst måte.

Atm så bor jeg i finnmark, så trafikk er ikke mitt største problem... så det er en variabel jeg ikke kan snakke så ekstremt høyt om, selv om jeg titt og ofte nesten har blitt påkjørt av bilister som generelt er blind og ikke kan kjøre.. Men det er en annen sak... En hjelm ville ikke ha hjulpe meg noe som helst om jeg hadde blitt påkjørt bakfra...
Vis hele sitatet...
Haha, så du mener at du har mere kontroll på sykkel en jeg som sykler downhill i steinete og tekniske løyper, dropper 5- 6 meter, suser gjennom doseringssvinger i nesten 70 km/t ?? Jaja, greit. Man har aldri 100% kontrol, uansett hva du tror. Dette er ingen reklame for hjelmindustrien, ikke en "skryte post" fra meg heller. Det er klart at en hjelm hjelper uansett hva som skjer. Om det er nok til å hindre en skade er en annen sak. Den forhindrer ivertfall en større uansett.

skaff deg sykkelfilmen ROAM, eller se den på youtube, så skjønner du hva jeg mener.