View Single Post
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av phish Vis innlegg
Selvsagt, men man får også større overflate for nedkjøling. Termodynamikk er ikke så vanskelig 2 kort yter også bedre enn 1 kort hvis man skal se veldig enkelt på det...

Og ellers...

0 db + 0 db = 0 db

Null støy er null støy. Mulig en eller annen kondensator lager noe uhørbar støy, men viftene står stille og det er vel viftene vi snakker om her...

Og PS: hadde 2x Noctua (ikke de du snakker om, men Noctua) vifter på radiatoren før, men det funket dårlig og bråket mye på grunn av det heftige mottrykket i de radiatorene. Kan godt hende at NF-F12 er bedre, jeg har ikke prøvd dem, men jeg lurer på hvilken CPU-kjøler du brukte SP120 med? Corsair funker bra her i alle fall og ligger på rundt "så vidt snurrer" på idle, på en FX-8350.

Jeg anbefalte også Noctua NH-D15 i mitt første innlegg, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du maser om akkurat det...
Vis hele sitatet...
2 kort yter ikke nødvendig vis bedre en 1, jeg hadde 2x 680 før, men grunnet elendige driver og dårlig sli optimalisering, så fant jeg ut at det blei bedre ytelse med 1 kort i pc'en og et på pulten til å samle støv.

Kjøleren jeg brukte sp120 i et par dager på var NH-L12. Makan til dritt vifter!

og 0dB får du ikke korta til å bli, du vil altid ha elektronisk støy i de, så lyd vil de lage uansett.

Sitat av phish Vis innlegg
Gi et eksempel på en skikkelig viftekontroller?

Kanskje jeg bare er flinkere til å få ting til å fungere enn deg, for jeg klarer meg veldig fint med mitt nåværende oppsett med bare hovedkort (Asus Sabertooth). Viftene snurrer bare akkurat det de skal, og ikke mer...

Testet å stoppe begge viftene (eneste som rører seg) med fingrene nå og hører ikke noe forskjell på 15 cm avstand og åpne dører.. I alle praktiske sammenhenger det man vil kalle "lydløst".
Vis hele sitatet...
Skikkelig viftekontroller varierer fra hva man vil ha det, om man vil ha noe som man bestemmer selv, eller om man lar sw bestemme.

Eller kansje jeg er mer kresen en deg på støy.

Edit: Evnentuelt at du er døv, det er også en mulighet.
Sist endret av Frufsa; 13. mai 2014 kl. 20:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.