View Single Post
Det å importere et dyr til Norge er et rent helvete. Snakker typ 6 mnd karantenetid og ymse. Når det gjelder å ha bengaltigre/pantere osv som kjæledyr, kan man tenke på 2 ting;

- de kan spise deg. Think about it.
- du får aldri lov. For det første er ikke Norge the place to be for eksotiske dyr(de er 'eksotiske' nettopp fordi de ikke lever naturlig her), og for det andre er halvparten utrydningstruet.

Mokavekatt så AWESOME ut, for øvrig. Skjønner ikke at folk whiner på pris, tror dere at å ulovlig smugle en tiger inn til norge hadde vært billig? Selv har jeg en sibirkatt til 8k, og får en til neste måned. Regner med han ender opp på rundt 8kg. For min del kunne jeg fint hatt en vanlig skogskatt, men har allergi så sibirkatt er det eneste jeg ikke reagerer på. Flotte dyr, ultrasosiale og lekne. Bengalkatter burde en lese jævla mye om før en anskaffer seg, de er klin gærne. Med det mener jeg at de er mer ville enn andre raser, og har noe sinnsykt med energi. Du får lett en bengalkatt gratis, da det er en haug med folk der ute som har kjøpt en fordi den så fin ut, men som ikke har tid til den.

Om du bare vil ha en svær katt, så er Maine Coon noen beist.
Sist endret av nightLook; 24. januar 2011 kl. 10:04. Grunn: fordi jeg er en eplekatt med snurrebart og festlig hatt