View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Man er sammen med en som har hatt kjærester tidligere. De har selvfølgelig hatt sex. Så... Hva er egentlig problemet?
Vis hele sitatet...
Det er en stor forskjell på det å erkjenne at kjæresten har hatt sex med sine tidligere kjærester, og det å ha et visuelt inntrykk av det lagret i hjernebarken.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Du, nso, jeg og alle andre gjør oss opp meninger om mennesker rundt oss hele tiden. nso gir uttrykk for at han synes det er irrasjonelt å bli forferdet over en oppdagelse som det overstående, og der er jeg helt enig. Hvorfor skulle han ikke kunne ytre en slik mening?
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri hevdet at nso ikke har rett til å kunne ytre meningen sin, så nå ilegger du meg meninger jeg ikke har. Han kom med en passiv-aggressiv oneliner som på en arrogant måte neglisjerte et problem som er høyest reelt.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
nso stilte et spørsmål om TS trodde hun var jomfru. Det er, omstendighetene tatt i betraktning, et betimelig sprsmål å stille.
Vis hele sitatet...
Nei, det er det så absolutt ikke. Det er ikke om kjæresten til TS er jomfru eller ei som er problemstillingen her. Det er jo helt åpenbart at TS lager en tråd på forumet, fordi han har sett noe som plager han og lurer på hvordan han skal håndtere det. Atter igjen, det er en forskjell på å erkjenne at kjæresten har vært seksuelt aktiv, og det å ha et visuellt inntrykk av det i hjernen. En oneliner som spør om han trodde at kjæresten var jomfru, er da å totalt bomme på poenget og ikke et betimelig spørsmål å stille. Selvsagt, ordet er fritt osv, men det gjelder alle parter.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Det er imidlertid ikke det samme som å trekke en slutning. Du derimot, du trekker faktisk en slutning, nemlig at dine meningsmotstandere onanerer til bilder av andre menns seksuelle omgang med partneren!
Vis hele sitatet...
Ja, den var kanskje en smule usaklig formulert.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Det er er en totalt urimelig slutning å trekke, for det er stor forskjell mellom å være klar over at dama har hatt sex med andre, og til å finne noen nytelse i å se bilder av det.
Vis hele sitatet...
Men kjære vene, spørsmålet om "Hva som er problemet?" ble jo hevet mot en som tydelig ikke likte å se et slikt bilde. En helt rimelig pun om det blir jo motsetningen, hvis du neglisjerer at noen evt. ikke liker å se slikt bilde så får man tåle å bli spurt om man selv liker å se slike bilder av kjæresten.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Man må ikke enten bli opphisset eller forferdet av å finne slike bilder; man kan også reagere med likegyldighet, humor, oppgitthet eller noe annet.
Den som trekker urimelige konklusjonen ut av baken er faktisk deg.
Vis hele sitatet...
Ja, kanskje du har delvis rett i det. Men etter den logikken så er det jo ganske teit at du på død og liv tar nso sitt utsagn så kraftig i forsvar. Hvis du skal erkjenne at folk kan reagere med likegyldighet, humor eller oppgitthet så får du også erkjenne at folk kan reagere med avsky og at det kan påvirke relasjonen mellom partene i forholdet. "Trodde du hun var jomfru? Hva er problemet?" er jo diametralt motsettende i forhold til hva du sier her.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Så når nso ikke helt ser hva som er problemet, så er det rimelig å anklage ham for å ha hanrei-fetisjer, samtidig som du refser TS for å snoke og mener han bare fikk som fortjent..? Hykleriet ditt er imponerende.
Vis hele sitatet...
Det er ikke noen korrelasjon mellom å anklage noen for å ha fetisher, og det å anklage noen for å snoke. Hvorfor skal det ene absolutt innebære det andre? Kan man ikke påpeke at snoking ikke er innafor, samtidig som at man ikke har sansen for hanrei-fetisjer? What?

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Men det er jo ikke en privat datamaskin. Det er en maskin de deler på. De har endog samme profil. Da må du i såfall snakke om en "privat mappe". Men helt ærlig, en mappe som bare heter "gamle bilder"? Dersom det er underforstått at man deler maskinas innhold og arbeider med felles saker påd en, så er det ei mappe jeg i vanvare kunne ha funnet på å titte i selv hvis jeg lette etter noe. Jeg ville derimot ikke gått i ei mappe som het "sexbilder".
Vis hele sitatet...
Jeg fikk ikke med meg at de delte maskin, og da ligger vel egentlig problemet hos kjæresten som ikke har gjemt bildene godt nok.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Altså, hvis noe er det nesten dama som må si unnskyld for at hun har lagt slike ting midt i glaninga hvor sarte sjeler kan finne de og bli støtt. Dersom du sprader naken gatelangs er det de som blir utsatt for opptrinnet som fortjener en unnskyldning, ikke den som har blitt observert naken av andre. Uansett er deytte en ikkesak.
Vis hele sitatet...
Det er jeg helt enig i, tatt i betraktning at dette skjedde på en felles pc.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Det er bilder av noe helt normalt. Det er ting folk bør tåle å se, og det er ting folk bør tåle at kjæresten ser. 0 + 0 = 0.
Vis hele sitatet...
Så nå er det plutselig du som sitter med definisjonsmakten over hva som er normalt, eller hva folk skal tåle å se? Jeg synes forresten en alt for teoretisk tilnærming skinner gjennom fra deg.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Du er jo helt på styr. Du lager orkanen Katrina i et fingerbøll. "Bearbeide hva du har sett" og "finne sammen" og eventuelt avslutte forholdet hvis man ikke takler det?! Hva faen? Hadde han funnet dokumentasjon på at hun hadde begått krigsforbrytelser, så kunne jeg skjønt et slikt ordvalg. Men for helt vanlig vaniljehvit sex fra et avslutta forhold? Det gir ingen mening. Hva med å bare reagere som et voksent menneske og akseptere at dette er en helt naturlig og vanlig greie uten noen som helst betydning og gå videre?
Vis hele sitatet...
Hæ? Når har jeg implisert at kjæresten har gjort noe galt egentlig? Det er faen meg du som er helt på styr, og du ilegger meg atter en gang en mening jeg ikke har. Dokumentasjon på at hun hadde begått krigsforbrytelser, altså.. jeg vet ikke helt om jeg skal grine eller le. Jeg har ikke hevdet at kjæresten absolutt har vært en djevel, jeg sier bare at det kan være vanskelig for folk å prosessere slike visuelle inntrykk i forhold til meningen man har gjort seg opp om den personen. Hvis du ikke skjønner hva jeg snakker om så tror jeg ikke du har nok erfaring på akkurat det feltet i livet. Det handler ikke om vaniljehvit sex fra et avslutta forhold, det handler om at noen kan slite med slike visuelle inntrykk om et menneske man selv har gjort seg opp et mentalt bilde av. Hallo, det er jo derfor TS lager denne posten. Du fremstiller det som at jeg har sagt dette på en slags dramatisk og hysterisk måte, men det har jeg ikke gjort. Det jeg er sier er totalt basert på egne erfaringer og er en høyest reell problemstilling i veldig mange forhold der ute. Jeg skjønner godt at TS laget denne tråden, da det for noen kan være svært forstyrrende og man kan trenge hjelp til å bearbeide det. At du og nso ikke evner å innse at folk kan reagere forskjellig på slikt er ikke mitt problem. Altså, ta en prat med en psykolog eller psykologistudent om dette emnet så skal du se at jeg har rett.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Herrejesus, jeg blir helt matt.
Vis hele sitatet...
Ja, man har en tendens til å bli helt matt når man diskuterer ut fra en teoretisk og trangsynt logikk uten nok praktisk kunnskap om emnet.