View Single Post
Sitat av brennesle Vis innlegg
Er du seriøs? Jeg vil si at det er heller unormalt å ikke reagere på en eller annen måte hvis man dumper over bilder av en man elsker ha sex med en annen person.
Vis hele sitatet...
Man er sammen med en som har hatt kjærester tidligere. De har selvfølgelig hatt sex. Så... Hva er egentlig problemet?

Sitat av brennesle Vis innlegg
Og hvem er du til å dømme hvordan et annet menneske skal reagere på noe sånt?
Vis hele sitatet...
Du, nso, jeg og alle andre gjør oss opp meninger om mennesker rundt oss hele tiden. nso gir uttrykk for at han synes det er irrasjonelt å bli forferdet over en oppdagelse som det overstående, og der er jeg helt enig. Hvorfor skulle han ikke kunne ytre en slik mening?

Sitat av brennesle Vis innlegg
Hvordan klarer du å trekke slutningen mellom reaksjonen til TS når han fant bildene, og at TS tror at kjæresten er jomfru? Selv om du napper løken til dama di bli tatt av andre karer betyr det ikke at alle andre må digge slikt.
Vis hele sitatet...
nso stilte et spørsmål om TS trodde hun var jomfru. Det er, omstendighetene tatt i betraktning, et betimelig sprsmål å stille. Det er imidlertid ikke det samme som å trekke en slutning. Du derimot, du trekker faktisk en slutning, nemlig at dine meningsmotstandere onanerer til bilder av andre menns seksuelle omgang med partneren! Det er er en totalt urimelig slutning å trekke, for det er stor forskjell mellom å være klar over at dama har hatt sex med andre, og til å finne noen nytelse i å se bilder av det. Man må ikke enten bli opphisset eller forferdet av å finne slike bilder; man kan også reagere med likegyldighet, humor, oppgitthet eller noe annet.
Den som trekker urimelige konklusjonen ut av baken er faktisk deg.

Sitat av brennesle Vis innlegg
Til TS:
For det første, dette er hva du får når du snoker i sakene til andre.
Vis hele sitatet...
Så når nso ikke helt ser hva som er problemet, så er det rimelig å anklage ham for å ha hanrei-fetisjer, samtidig som du refser TS for å snoke og mener han bare fikk som fortjent..? Hykleriet ditt er imponerende.

Sitat av brennesle Vis innlegg
Det er visse ting man ikke vil vite og man skal ikke gå inn på bildene på folks private datamaskin, spesielt ikke en kjæreste.
Vis hele sitatet...
Men det er jo ikke en privat datamaskin. Det er en maskin de deler på. De har endog samme profil. Da må du i såfall snakke om en "privat mappe". Men helt ærlig, en mappe som bare heter "gamle bilder"? Dersom det er underforstått at man deler maskinas innhold og arbeider med felles saker påd en, så er det ei mappe jeg i vanvare kunne ha funnet på å titte i selv hvis jeg lette etter noe. Jeg ville derimot ikke gått i ei mappe som het "sexbilder".

Sitat av brennesle Vis innlegg
Man kan på sett og vis si at man selv har ansvar for å skjule slike bilder bedre, men fortsatt.
Vis hele sitatet...
Altså, hvis noe er det nesten dama som må si unnskyld for at hun har lagt slike ting midt i glaninga hvor sarte sjeler kan finne de og bli støtt. Dersom du sprader naken gatelangs er det de som blir utsatt for opptrinnet som fortjener en unnskyldning, ikke den som har blitt observert naken av andre. Uansett er deytte en ikkesak. Det er bilder av noe helt normalt. Det er ting folk bør tåle å se, og det er ting folk bør tåle at kjæresten ser. 0 + 0 = 0.

Sitat av brennesle Vis innlegg
Det er noe jeg personlig har tatt lærdom av, og noen ting vil jeg heller leve i uvitenhet om fordi jeg vet at om jeg hadde sett slike bilder så hadde jeg aldri sett på jenta på samme måte igjen. Du må selv finne ut nå om du kan fortsette dette etter å ha sett bildene. Hvis jeg hadde vært i din situasjon så hadde jeg dog lagt kortene på bordet. "Jeg snoka på PC'en din og fant noe jeg ikke likte å se". Det er mulig for dere å bearbeide hva du har sett sammen. Slike ting kan bli så plagsomt for visse personligheter at det ikke er levbart. Om du etterhvert finner deg i en sånn situasjon, så snakk med hun om det, og om dere ikke kommer noen vei så avslutt forholdet for både din og hennes skyld.

edit; har ikke lest alle andre svar her, så mulig jeg har satt fingern på noe som allerede er nevnt.
Vis hele sitatet...
Du er jo helt på styr. Du lager orkanen Katrina i et fingerbøll. "Bearbeide hva du har sett" og "finne sammen" og eventuelt avslutte forholdet hvis man ikke takler det?! Hva faen? Hadde han funnet dokumentasjon på at hun hadde begått krigsforbrytelser, så kunne jeg skjønt et slikt ordvalg. Men for helt vanlig vaniljehvit sex fra et avslutta forhold? Det gir ingen mening. Hva med å bare reagere som et voksent menneske og akseptere at dette er en helt naturlig og vanlig greie uten noen som helst betydning og gå videre?

Herrejesus, jeg blir helt matt.