View Single Post
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Fantastisk. Har lenge hatt lyst til å da en tur hit selv. Så ut som det var ganske vanskelig å komme ombord ja. Er ikke spesielt begeistret for vann selv..

Rimelig enkelt å finne info om båten.
Tekniske data, eiere osv er her: http://www.nis-nor.no/Søk/SkipAktuelleData.aspx?ks=JXKZ

Og her står litt om bakgrunnen for at den ligger der: http://www.ha-halden.no/nyheter/article5518093.ece

Gammel lastebåt som var vanlig i Norge i gamle dager. Bygd i england i 1949. Dette er siste i sitt slag (derav kulturminne) og eies av et norsk forening som skulle sette den istand, men det har ikke skjedd. Tviler på at det er noe håp for denne. Mye krangling siden den ligger på svensk side og svenskene er redde for oljeutslipp osv og vil ikke ha den der.

Litt av morroa med UE er jo å finne ut historien til steder/tingene og hvorfor det er forlatt da. Syns jeg ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Fort gjort at jeg bare finner steder, deretter ringer "gutta" og sier "sjekk detta, skal vi stikke nå eller"

Men joa, veldig enig med deg MrNorUe, sånn som med Lier, hele historien der gjørt det extra ille å gå rundt der :P

Angående turen for å komme seg ned fra fjellet, så bort til båten var et helvete og et mareritt, fikk så noia for å dete i vannet med speilreflex baggen, var så skeptisk til å klatre langs fjellet i vaieren. hadde visst ikke mye valg, men det stroppe tauet han ene av oss hadde med seg, viste se gå være gull værdt :P

Sitat av Thoryllo Vis innlegg
Bra dokumentert, og sykt creapy stemning!! Spesielt bilde nr. 4 ser for meg at det spøkelsesskipet kommer mot dere :P og må ha vært sykt kult å gå langs siden der og plutselig ser dere skipet foran dere når dere lyset med lommelyktene!!

Tviler på at denne kommer til å bli restaurert og satt i gang, med tanke på tilstanden som så ganske slitt ut, men gjør det til et perfekt UE-objekt
Vis hele sitatet...
likte bilde nr 4 veldig godt selv, på facebook profilen min heter albumet "Psyko tur til ghost ship" :P

å ja, jævligste UE turen jeg har vært med på, det sa gutta som var med også.

Må bare si at ettersom vi fikk svært dårlig tid etterhvert, vi fikk rakk ikke sjekke ut ting je gble gira på å sjekke ut, så blir en ny tur så fort som mulig

kjører bil selv, kansje jeg sier ifra :P