View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Duckhunter Vis innlegg
hei!, var ute og plukket flein når jeg fant noe annent interesant, fant en hvit sopp med blåe merker hvor soppen hadde blitt "skadet", noe som fikk meg til å tenke på andre psykadeliske sopper og deres kjennetegn, den var slimete, har giller, convex cap, en liten ring på stilken og som sagt "blåmerker". den vokste på gammelt vått treverk. fant ingen andre tråder for psykadeliske sopper untatt mer flein. kan sikkert stikke ut å plukke den hvis noen vil se bilde.
noen av dere som vet om jeg kanskje fant noe værdt og dyrke/plukke mer av, eller er det bare en litt rar sopp?
Vis hele sitatet...
Vi identifiserer bare spiss fleinsopp her, altså psilocybe semilanceata, å identifisere andre sopper krever mye mer: et sporeprint og helst en mikroskopanalyse av sporenes form.

At en sopp blåner er ingen indikasjon på at det er psilocybin-holding sopp, denne myten er ganske seiglivet: det finnes psilocybin-holdig sopp som blåner men det finnes også endel annen sopp som blåner.

Om du vil ha identifisert annen sopp så drar du på spør en biolog sin nettside, de har en egen seksjon for sopp.