View Single Post
Professor
Trådstarter
788
Sitat av Mirage Vis innlegg
Jeg skjønner ikke hva du mener med booleansk logikk, såvidt jeg forstår refererer du til språket vi bruker for å beskrive binære operasjoner. Hvorfor er dette relevant?
Hva er i veien med at mennesker strukturerer informasjonen logisk? Greia med logikk er et det er sant uavhengig av hva vi tror eller ikke. Deduktive slutninger medfører riktighet uansett. Det er informasjonen vi legger til slutningene som eventuelt er feilaktige.

Ordla meg kanskje litt feil der. Persepsjon er ikke kunnskap, men erkjennelsene som kommer fra den kan være det.

Da tror jeg nesten du bør google begrepet persepsjon, fordi persepsjon betyr ikke ren erfaring uten ytre påvirkning eller stimuli.
Vis hele sitatet...

jeg mener da at logikk er en form for tankemønster, sant eller falsk. F.eks. filosofen som vil fram til universale sannheter (eksisterer ikke). Logikeren er fange av språket, han/hun ser ikke at persepsjonen er utenfor språket og rikere enn språket, Og går ikke fast i et dette mønsteret.

Persepsjonen er kunsterens rike, og hvordan kan en beskrive det? kanskje slik: når du spør en dame på date, blir du kalt en mannsgris, når Pablo Picasso spør en dame på date så ser han for seg en juicy advokado, Pablo Picasso blir aldri kalt en mannsgris.
Sist endret av Hans Høyhet; 14. mai 2020 kl. 13:05.