View Single Post
Hei
Jeg er en mann begynnelsen av 30 årene.
For 5 år siden var jeg igang med husbygging der jeg gjorde veeeldig mye selv med vanlig 8-16 jobb på siden.
Det resulterte i at jeg ble utbrent og har slitt med depresjon siden.
Har gått på forskjellige antidepressiva, som har hjulpet meg i de tyngste tidene. Trappet ned og sluttet på de i sommer(for andre gang), og har hatt noen tøffe perioder.
Grunnene til jeg ikke har startet på igjen er at jeg ikke liker tanken på å gå på den medisinen og hva den gjør med meg. Tenker det uansett blir tøft den gangen man skal slutte igjen.
Men hoved grunnen er at jeg har lest mye om ayahuasca og tenkt at jeg skal gi det en sjanse, og da kan man ikke gå på slike medisiner.

Nå skal jeg ut og reise i ca en måneds tid, ikke til Peru. Men vurderer og reise ditt for et ukesopphold på en retreat med 3-4 sermonier.
Nå har jeg muligheten! Men de siste dagene har jeg blitt litt skeptisk og usikker. er ikke mye statistikk og oppdrive om hvor ofte det går "gærnt".
Jeg ønsker og få livsgleden tilbake, og et sunnere syn på meg selv.
jeg stiller veldig høye krav til meg selv, både i jobb og fritid. Jeg vet jeg er flink til det jeg gjør men blir skjelden/ aldri fornøyd selv.

Jeg har veldig mye bra i livet mitt. Gode venner, familie, to flotte barn, snill og god samboer og stabil økonomi. Men depresjonen gjør at jeg ikke føler glede av noe lengre, og det har sin pris på mange plan.

Har erfaring med alkohol og marihuana men ingenting annet.

Jeg har stor tro på medisinen og har et åpent sinn mot dette.
Har også alltid vært klar på å gjøre det i Peru med shamaner, med best mulige rammer rundt opplevelsen.

Senteret som er aktuell i tidsrommet jeg skal reise er etnikas i Peru.
Noen som har erfaringer derfra?

Håper noen kan dele erfaringer og kunnskap rundt om det er riktig for meg eller ikke..