View Single Post
Det stemmer nok dette hvis du leser lovteksten uten at jeg er helt sikker på hele utregningen.

§ 11-19.Grunnlaget for beregningen av arbeidsavklaringspenger
Grunnlaget for beregningen av arbeidsavklaringspenger fastsettes ut fra medlemmets pensjonsgivende inntekt, se § 3-15, i året før arbeidsevnen ble nedsatt med minst halvparten, se § 11-5. Grunnlaget for beregningen skal likevel fastsettes ut fra gjennomsnittet av den pensjonsgivende inntekten i de tre siste kalenderårene før samme tidspunkt dersom dette gir et høyere grunnlag.

Den pensjonsgivende inntekten etter første ledd skal reguleres i samsvar med endringer i grunnbeløpet fram til søknadstidspunktet. Pensjonsgivende inntekt over seks ganger gjennomsnittlig grunnbeløp i et kalenderår regnes ikke med i grunnlaget.

Grunnlaget for arbeidsavklaringspenger blir regulert i samsvar med senere endringer i grunnbeløpet.
Vis hele sitatet...
Det blir altså snittet av 2021 og 2 år med 6 x G. Da ender jeg på 556k også er det sikkert noe med noe endringer og oppjusteringer for de siste 7000.

Sitat av poorcore Vis innlegg
ja, jeg stussa over det. er det det at jeg over stiger 6g så da blir ikke 2019 med beregnet ? men dem slår en igjennomsnitt på 2020/21. eller igjennomsnitt på alle 3.
Vis hele sitatet...
Nå har jeg svart i mellomtiden. Men gjennomsnitt på alle 3.

2021 inntekt
2020 6 G
2019 6 G

Dette delt på 3 blir 555.880,-
Sist endret av Dough; 8. november 2022 kl. 20:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.