View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ingen kan tvinge deg inn på avrusning, sett dine egne krav til behandling og fortell om hva som ikke har funket før. Det er fullt mulig og få samtaleterapi med spesialist, si at du er villig til å ta prøver i tillegg f.eks. Jeg har fått en slik ordning å det fungerer veldig bra for meg, liker heller ikke å bli frarøvd friheten min og går heller ikke særlig overens med gamle knarkere som klager på alt og ingenting, har bare vært usunt for min del.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde med glede formulert problemstillingen og gitt dem en oppsummering av rushistorikken min. Samt mine erfaringer med å trappe ned på det aktuelle stoffet.

Sånn alt i alt er litt mål å ivareta de positive tingene i livet mitt - arbeidet og arbeidsplassen, leiligheten, sunne forhold til venner og familie som aldri har vært bedre enn nå.

Hvem bør jeg kontakte for at det skal tas størst mulig hensyn til å overholde taushetsplikten og tillitsforholdet mellom fagperson og pasienten, dvs meg?
Fastlegen jeg aldri har snakket med eller møtt før eller ruskonsulenten min i DPS?
Sistnevnte har vært med på alle oppturer og nedturer og vet at jeg har stor kapasitet til å følge medisineringsregime selv på egenhånd.

Enten klarer jeg det med medisinsk hjelp fra apoteket eller så klarer jeg det, med litt mer stress og risiko for tilbakefall, ved å ordne medisinen jeg trenger selv.

Er bare sånn fire ganger så lett med lovlig hjelp og resept.