View Single Post
Hei folkens,

Jeg er en mann på 30 år som sitter med en problemstilling her som er vanskelig å bli klok på. Jeg har nå kommet frem til mitt yrkesvalg og ønske for livet, og det er å jobbe med barn og ungdom som lærer ved enten grunnskole eller 5-10-trinn. Skolen var aldri lett for meg med full ADHD og problemer på hjemmebane, og jeg føler meg sikker på at min personlige erfaring i livet vil bringe en ekstra tyngde til jobben utover det å lære skolemateriell.

Utfordringen min ligger i at jeg har et rulleblad fra tidligere av. Legger ved punktene under her.
Tatt for røyk og besittelse av Cannabis i en alder av 18 - forelegg
Tatt for nasking av minimal verdi i alder av 18/19 - forelegg
Fengslet for blind vold på fyllekjør i en alder av 20/21 - 3 mnd fengsel
Tatt for bruk av MDMA i en alder av 23/24 - forelegg

Yes, dumme valg har blitt tatt i min unge alder, men etter vekst er jeg nå over denne tiden av mitt liv, og er veldig klar for å komme videre med utdanning og en konkret retning for resten av livet. Har fått kjøpt leilighet og har en sønn, men jeg er bekymret for at fortiden vil komme og bite meg i baken ved utdanning.

Utifra google har jeg ikke funnet konkret svar på spm angående læreryrket og vold/rus, kun poster på ung.no av folk som har kjørt scooter for fort o.l., som da ikke er relevant for meg.

Er det noen her som har noe kjennskap/erfaring til utdanning som lærer, med en (i mine øyne) drittunge-rulleblad?

Alle svar mottas med stor takk.
Sist endret av smokaholic; 29. desember 2021 kl. 12:17. Grunn: sammenslåing av ord