View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, det er helt borte. Av og til kan jeg huske glimt, men som regel ikke. Jævla slitsomt og derfor blir det enten bare en eller to øl eller flere øl over lang tid. Virker heller ikke full. Det som er mest slit med det er jo at alle forventer at man husker hva man gjorde og prata om. Er også slik at jeg ofte ikke husker noe fra øl nr to hvis jeg drikker en 6 pakning på en ettermiddag. Skulle vært artig å hatt en forklaring på hva som skjer.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du ser litt feil på det. Du burde tenke på promillen din, ikke antall øl. Hvis det du skriver stemmer, så har du usedvanlig lav alkoholtoleranse. Man får enkelt og greit ikke blackout av å ha feks. 0,5 i promille. Men man kan få 1 i promille av å drikke samme mengden som en annen person bare får 0,5 i promille av. Derfor burde du heller fokusere på promillenivået ditt fremfor antall enheter.

Det som også kan skje er at man ut på kvelden ender opp med voldsomt høy promille og blackout, og så arter blackouten seg slik at du også har glemt ting som skjedde da du hadde en promille som i utgangspunktet ikke skulle tilsi blackout. Altså, hvis du sitter og prater med en kamerat kl 21 med 0,5 i promille, mens du kl 01 har drukket deg til en promille på feks. 1.3 og blackout. Da kan blackouten inkludere samtalen du hadde med kameraten din kl 21. Hadde du gått hjem kl 23 da du hadde 0.6 i promille ville du husket samtalen dagen etterpå.

Uansett, igjen: tenk promille - ikke enheter. Og sjekk ut lettøl eller disse ølene med 3%, de er nok midt i blinken for deg.