View Single Post
Sitat av lorentz Vis innlegg
Istedenfor å komme med slike dysfunksjonelle og nedlatende personangrep, så burde du lese deg litt opp på kroppens bionevrologiske mekanismer. Da ville du nok forstå at den synsingen du kommer med her ikke holder mål. De "fagfolkene" du anbefaler TS å snakke med profitterer faktisk på medisinering og vil selvsagt anbefale ham å bruke piller, så her får han nok ikke gode råd.

Det er dessuten stor forskjell på en elektriker og en eklektroniker, men du er tydeligvis ikke oppdatert om det engang. Vi reiser ikke rundt og skifter stikk i stuene til folk.

Uavhengig av hva som er årsaken til angsten så er det fastslått at piller selv over kortvarig tid gjør folk avhengige av disse og velger da en stillesittende livstil med pilleknasking istedenfor et aktivt friluftsliv.

Sunn mat og fysisk aktivitet er det minste av to onder dersom man skal velge mellom det og pilleknasking. Og du burde tenke deg om før du anbefaler en slik livsødeleggende fremgangsmåte til folk som sliter med angst. For meg virker det som om du er fullstendig blottet for moralske skrupler og samvittighet siden du ønsker andre mennesker så vondt..
Vis hele sitatet...
Nå er du veldig nærtagende lorentz. Jeg ønsket ikke å være hverken nedlatende eller dysfunksjonell. Det var med litt glimt i øyet at jeg skrev linja. Beklager det, skulle kanskje lagt på et smilefjes eller bare droppet akkurat det?

Det jeg ikke beklager er det jeg skrev aller først i tråden, det er ren hippeforestillinger du har. Du tror at en måte passer alle. Greit nok jeg gir opp. Jeg er jo uansett bare en helt vanlig fyr så jeg har ikke noe mer vettugt å komme med heller. Ikke har jeg noen utdanning innen feltet og det jeg sier er delvis selvopplevd ved egen innleggelse og delvis selvopplevd som pårørende. Jeg har altså ingen fasit, men jeg tror ikke trim, nix tobakk, bra kosthold og yoga løser alt. Så enkel er ikke verden. Folk blir ikke avhengige pilleknaskere om de bruker medisinen i tråd med legens anbefalinger og selv har et ønske om å kutte de ut raskest mulig.

Hva er det som gjør dine meninger til fasit med to streker under svaret og mine meninger til synsing? Skjønner ikke noe.

På hvilken måte gagner det legen din å skrive ut valium eller sobril?
Det var i tidligere tider det var mulig å få ut resept på resept med slike medisiner. Nå har legene egeninteresse av å skrive ut minst mulig av slike preparater - skriver de ut for meget så mister eller de kan miste retten til å skrive ut slikt.

Elektriker og elektroniker? Klarer knapt å lese forskjellen når jeg virkelig konsentrer meg, og orker virkelig ikke lete etter hva forskjellen er. Det er ikke viktig for meg og føler ikke det er særlig viktig for tråden heller. Mulig jeg tar feil men jeg er likevel arrogant nok til å ikke sjekke, for det er uvesentlig for meg.

Jeg synes det er du som har lav moral som forsøker å fortelle psyke mennesker at det er dems egen feil at de er psyke og du forsøker å skremme dem fra å oppsøke fagfolk. Det er du som virkelig burde tenke deg om. Du svartmaler en hel profesjon og flere fagfelt. Det er både drøyt og arrogant. Tenk om en med alvorlig depresjon eller en som nærmer seg suicidal blir så skremt av å lese dine hippetanker at de velger å ikke søke hjelp? Det kan ende i selvmord.
Sist endret av random67489; 29. juni 2019 kl. 20:30.