View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Smartine Vis innlegg
Jeg har det så vanskelig
Vis hele sitatet...
Hei! Jeg hadde en forferdelig førstegangstur på LSD i sommer som endte med selvskading, politi og sykehus. Har det ganske likt som deg. Alt er ekstra detaljert. Alle farger er mye sterkere. Noe virker "off". Naturen er i HD. Filosofiske og eksenstielle tanker daglig. Jeg ville bare trippe litt med kompisen min, men endte opp med å få livet forandret.

Kan si deg at å røyke eller bli dritings for meg, forsinker helbredningsprosessen. Hold deg helt unna alkohol og rus i noen mnder. Å ruse deg kan hjelpe der og da, men følelsene du prøver å nedtrykke kommer tilbake sterkere. Ikke ignorer eller tving bort følelsene dine. Kjenn på dem og omfavn de. Det er først da helbredelsesprossessen kommer i gang, og du vil bli mye bedre om du bearbeider tankene og følelsene du får.

Vil anbefale deg å se på de nye "evnene" dine fra et annet perspektiv. Verden har alltid vært så detaljrik. Verden har alltid hatt så sterke farger. Det er nå du evner å se den. Filteret er borte. De fleste tar verden og eksistensen for gitt, de har dette filteret på. Etter en stund kommer du til å utvikle dette filteret tilbake, og ting vil bli normalt igjen. I mellomtiden, hvorfor ikke nyte alle detaljene? Jeg kan sitte timesvis ute i naturen og bare ta inn alle detaljene. Har du sett hvor mange detaljer som er på et tre, og hvor nydelig det er? Har du lagt merke til hvor nøje du kan studere en fugl som flyr forbi? Blikket fester seg så fort samtidig som detaljene kommer godt frem. Skjønner godt hva du mener med plastikk hus også. Fargene er så sterke, hus blant trær og natur føles nesten ut som fra et eventyr.

Men ikke stress. Før du vet ordet av det er verden like "grå og kjedelig", og ting er tilbake til normalt, bare med et mer utviklet sinn.

Så husk, ingen rus eller alkohol på en god stund. Få i deg nok mat og et rutinert søvnmønster. Og nyt tiden. Du er ikke alene.