Tråd: rÆma 1000
View Single Post
Sitat av Xgeir Vis innlegg
Jeg bor i Nordnorge, og for meg er det veldig viktig at næringene støtter opp om hverandre. Hvis ikke, så kan arbeidsplasser ryke.
Blir det nå sånn at Mac og andre lokale leverandører blir skviset ut så MÅ (med stor Å ógså) jeg boikotte og handle andre steder.

Så snur jeg meg rundt og tenker andre veien - Ræma sparer penger på enklere innkjøpsstruktur osv, kombinert med (dette tror jeg) at de delene av landet som dette slår mest negativt ut på, er de landsdelene der det bor færrest mennesker.
Jeg spår at de store leverandørene som holder til i de største byene ikke vil bli berørt - eller mer sannsylig: De vil selge mer på bekostning av de mindre.

Det vil nok være flere varegrupper enn øl som blir rammet av omlegginga.
Vis hele sitatet...
De sier nå ihvertfall at de gjør dette, til dels for å få inn andre små/ukjente varer. Er arbeidsplassene hos Mack viktigere enn hos et hvilket som helst annet norsk matvareselskap, fordi det ligger i samme område som du bor?

Kan en ikke også se det sånn at, hvis mack hadde vært mer imøtekommende for å finne en avtale, så kunne de bidratt til å verne om sine egen arbeidsplasser?

Å skylde på rema for det blir for dumt, de kan ikke forvente at andre selskap verner om "dine" arbeidsplasser bare fordi.