View Single Post
Har dette skjedd deg? Det er nok veldig ulikt hvordan folk reagerer, jeg vil tro hevntanker er vanlig. Jeg tror imidlertid ikke det er lurt for din egen del, selv om jeg godt forstår at man har lyst til det, særlig hvis rettssystemet ikke tar ansvar. Men det backfirer garantert om du gjør noe ulovlig som hevn.

Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Uansett hva du bestemmer deg for så prøv å tilgi for din egen del.
Vis hele sitatet...
Sikkert velment, men på listen over provoserende ting å si til et voldsoffer er dette på topp 5, imo. Nei, du trenger ikke å tilgi noen for dette. Du må akseptere at det har skjedd, men å tilgi, som betyr å "slette gjeld" og ikke holde det imot gjerningspersonen, det trenger du ikke å gjøre for å komme over det. Det der er sånt piss overgripere har diktet opp, med god hjelp fra løsrevne bibelsitater. Men man må legge det bak seg på et eller annet vis. Jeg sier som Maya Angelou: Bitterness is a cancer, it eats upon the host. But hate is like fire. It burns everything clean.

Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Det var dumt av meg å dra fra stedet.
Vis hele sitatet...
Dumt av deg å dra fra stedet når du er slått 15 ganger i fjeset, sa de det til deg? Hvordan i helvete forventer man at noen skal reagere etter noe sånt? Jeg har dessverre sett et par eksempler på hvordan politiet funker på bygda, når vennskap og kjennskap er inne i bildet.