View Single Post
Leilighet i Amsterdam er en lur ide, mye mer value for money enn hotell. Dette finner du gjennom AirB'n'B, masse flotte leiligheter i amster å ta av der. Jeg har aldri hatt noe problem med hverken tjenesten, utleiere eller leiligheter.
Forrige gang jeg leide leilighet i amster så bodde vi i Jordaan, syntes det var et knall område. Ellers syntes jeg også det er fint i Helmersbuurt og De Pijp, men for å være ærlig tror jeg man har det fett uansett hvor man er i byen så lenge det ikke er for langt unna sentrum(og om man er litt fordi 100%partyallnighteverynight burde man kanskje ikke bo i sentrum heller).

Ellers så synes jeg personlig at de mest turist-aktige attraksjonene som sexmuseum, madame tussauds og cannabismuseum er bortkastede penger. Anne Frank også forsåvidt.
Ellers er vel det vanlige å gjøre bare å vandre seg bort i kanaler og smågater, kanskje leie en sykkel og cruise gjennom Vondelpark.
Siden du planlegger å være der såpass lenge som 10dager er det heller ikke umulig å ta en dagstur til Rotterdam, Den Haag, eller kanskje til og med Brussel(bare for å nevne noen byer). Togforbindelse finnes det masse av i Nederland og togene er behagelige, raske og ganske så billige.