View Single Post
Har selv oppholdt meg i Nederland over en lengre periode nå, sammen med samboer, og vi var selvsagt innom Amsterdam :-)
Amsterdam er en fantastisk by hvor det er umulig å kjede seg. Det finnes uendelig mange alternativ, alt etter hva du foretrekker. Sexmuseumet var en gøy start på det hele, da det var omtrent det første vi passerte etter å ha kommet av togstasjonen. Fikk oss en god latter, og det var ikke særlig dyrt heller!
Jeg mener en kanaltur er et must, da du får sett utrolig mye av byen, her er det mange ulike varianter også. Vi tok en hopp på-hopp av variant, hvor du kunne hoppe av og på båten på anviste plasser innenfor 24 timer tror jeg det var. Veldig greit hvis du ikke ønsker å gå eller ta taxi, og du har planer om å gjøre mye forskjellig. Alt er ikke i samme gate, og Amsterdam er stort
Sykkeltaxi finnes det og, og disse var en annerledes og gøy måte å komme seg fra A-B. Noe dyrt hvis du skal langt avgårde men moro å iallefall ha tatt en tur.
Ellers har du jo Red Light District,Madame Tussauds, Rijksmuseumet, Anne Franks hus, Torturmuseumet osv osv.
Sjekk ut www.iamsterdam.com, her finner du mye info om hva du kan finne på
Coffeeshops er det umulig å ikke finne, men her har jeg ikke noen konkrete å anbefale. Det er uansett ikke noe problem som turist, men ellers i Nederland er det ikke bare bare.
Uansett, god tur! Fantastisk by å dra på kjærestetur til, jeg skal ihvertfal garantert tilbake dit