View Single Post
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Det forstår jeg, og ikke minst respekterer jeg det.
Vi går alle i forskjellige sko.

Du har det nok ikke noe lett på noe måte, men du må skjønne at nødhjelp er ikke til krypto eller tipping. Det er til folk som er i nød. Har du ikke penger til og overleve så skal du selvsagt ha hjelp til det. Men når det går til saker som ikke har med overlevelse å gjøre, men du sparer i krypto og tipper, så blir det litt drøyt, og mange kommer til å reagere på det.
Det må du forstå at andre mener, selv om du ikke nødvendigvis ser det slik selv.

Nav kan ikke nekte deg nødhjelp om du trenger det. Men de har virkemidler som gjør at du ikke får tilgang til kontanter, slik som f. eks ett kort som er forhåndsbetalt så du bare får kjøpt matvarer på rema 1000. da får du ikke handle tobakk eller alkohol heller. Harde narkiser får ofte det så de ikke skal bruke penga på dop. eller folk som har problemer med impulser og har kjørt økonomien på ræv.

Så ro ned (du trenger ikke gi deg helt, men reduser summene drastisk) tipping og kryptokjøp så fortsetter du få kontanter/vanlig bankoverføring de gangene du trenger nødhjelp.

Håper du skjønner at jeg prøver å hjelpe deg, og ønsker deg alt vel i fremtiden og at du har det så bra som du kan ha det
Vis hele sitatet...
Viktig å påpeke at jeg ikke sparer noe i krypto. Alt går direkte til rusmidler.
Og når jeg får nødhjelp så går de pengene til kun matvarer. Jeg bruker ikke nødhjelpspengene jeg får utbetalt til norsk tipping eller krypto. Kun matvarer.

Sitat av 420master Vis innlegg
«Kan ikke jobbe»?!

Hva er det her for no gen Z piss?!
Vis hele sitatet...
Folk på 100% uføretrygd får det nettopp fordi de ikke kan jobbe.
Har du vanskeligheter med å forstå det?
Sist endret av einsteindragon; 22. oktober 2023 kl. 19:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.