View Single Post
Jamann
Irie's Avatar
Trådstarter
70
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Vel, om du skulle tatt det videre ville det vært til forliksrådet.
Men det er flere ting som skurrer her, du sier at kommunen gav dere lov til å kjøre på denne sykkelstien for å jobbe på ett enkelt bolighus?

Det høres merkelig ut for meg, spesielt når dette er i nærheten av en barneskole.

Men om det stemmer så er det vel bare å kontakte kommunen som har gitt denne tillatelsen?

Jeg tror du bare bør droppe det og heller huske episoden en gang arbeidsgiveren ber deg om å utføre oppgaver som er utenfor stillingsbeskrivelsen din.

Men om du synes det er verdt å skape dårlig stemning mellom deg og sjefen så er det altså forliksrådet som er neste, men jeg tror ikke du har gode sjanser der så lenge ikke sjefen din har pålagt deg å bruke sykkelstien og du ikke hadde noen grunn til å tro at det var ulovlig (mtp tillatelsen fra kommunen).
Vis hele sitatet...
Sitat av entropi Vis innlegg
Men hadde kommunen flyttet steinen for at du skulle kunne kjøre der?
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke bekrefte hvem det var som ga tillatelsen, men det var en kollega som sa at kommunen flytta steinen. Det er snakk om en svær jævel på halvannen kvadratmeter, så de brukte en anleggsmaskin for å flytte den. Jeg hadde ikke begynt i bedriften før prosjektet starta opp, og bare kjørte der jeg ble vist at jeg skulle kjøre.

Jeg tar en tur til sjefen etter jobb idag og prøver å snakke litt fornuftig med han, han er egentlig en grei fyr. Hvis ikke det funker får jeg bare betale boten og glemme hendelsen.