View Single Post
Thule Mediasenter



For ikke så lenge siden avsluttet jeg mitt forrige casemod prosjekt: ShinyAluminum: http://freak.no/forum/showthread.php?t=277103 Der jeg bygde et kabinett fra grunnen av, i aluminium. Fikk litt problemer med at ting ble skjevt (metall og varme fra sveising/skjæring er en vanskelig kombinasjon) Så resultatet ble ikke 100%

Holder på å planlegge en ny casebuild, som skal ferdigstilles til The Gathering 2016 (i påsken). Men før jeg starter på det skal jeg bygge en liten, kompakt og kraftig mediasenter i et gammelt kabinett til en forsterker.


Oppdatering 1:


Tok ut innmaten til forsterkeren for noen måneder siden, og finner ikke igjen bildene fra den prosessen.
Fikk endelig bruk for dremelen som har samlet støv i det siste også



Ferdig ribbet, ikke akkurat mye plass


Kabinettet er kun 8cm høyt, og med hovedkort og avstandstykker blir det dårlig plass til kjøling.
Noctua har heldigvis laget en kjøler for oss med plassproblem: NH-L9i som er kun 4cm høy!




Kabinettet er kun 41cm bredt, hovedkortet kaprer 30cm og
en original ATX strømforsyning tar 15cm. 4cm for mye.



For å løse plassproblemet måtte strømforsyningen strippes, og
heldigvis tar den kun 11cm uten deksel. Det er på millimeteren akkurat!!



Skjermkortet er muligens noen millimeter for bredt, krysser fingrene og
håper på at den millimeteren jeg sparer på å ta av dekselet hjelper. Hvis ikke så må jeg skjære ut en firkant i topplaten



Kabinettet skal romme en komplett pc; et ATX hovedkort, 750w strømforsyning, SSD (+muligens en 2,5" HDD) og et stort skjermkort.
Jeg har stort sett alle delene liggende, håper de funker.


@GreenRay
Sist endret av GreenRay; 7. september 2016 kl. 19:09.