View Single Post
TheCrimson: Jeg kjenner godt til kratom, men wild cratom kjenner jeg ikke til. Hvor kjøpte du dette?

Generelt sett så er det aller meste av kratom som selges dårlig og med liten effekt, ordentlig god kratom får du stort sett bare kjøpt fra divineshaman.com. Effekten av god kratom kan sammenlignes med en middels dose kodein eller opiater.

LiquidCrystal: Grunnen til at webshoppen oppgir at Spice ikke er tilsalgs i Norge (og en rekke andre land) er at de ikke har oppdatert siden. Da Spice kom på markedet var det en rekke land det ikke ble solgt til etter ønske fra produsenten, som ikke ville risikere at det ble forbudt med en gang. Alle headshops oppga dette, men siden har disse restriksjonene forsvunnet, mer eller mindre iallefall. For eksempel sender de fleste headshops ikke Spice til USA pga av USA er så strikse og anti-drugs. Blir noe forbudt der følger resten av verden gjerne etter.

Finleser du den siden du lenket til ser du at det står "Spice Gold is not permitted to be sold to the following countres due to sales restrictions imposed by the supplier." Disse restriksjonene har produsenten etter hvert opphevet.

Så ja, du får kjøpt Spice / Spice Gold. Det er fortsatt ikke forbudt i Norge. Når det er sagt så anbefaler jeg at du prøver vanlig Spice før SG. En mer behagelig rus etter min mening, og du slipper den couchlock'en og det tunge hodet derpå som mange får av SG.