View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
Det med billettkontrollører hørtes veldig spesifikt ut... For moro skyld, husker du hva det var du hatet så intenst med den jobben?
Og hvorfor syns du det er "svært" viktig å ha nå, som du skriver, som nykter?

Høres ut som en ordentlig wakeup-call.
Vis hele sitatet...
Nei, det var egentlig ikke så veldig spesifikt, jeg bare husker det ekstra godt fordi jeg husker at jeg filmet en kontroll på bussen der jeg også viser fingrene til kontrollørene og ropte tyttebærpoliti etter dem. De var imponerende flinke til å ignorere meg den gangen. Det ble ikke gjort noe mer ut av den saken der og da.

Nå synes jeg at alle skal bidra til at vi får et sterkt kollektivtilbud, da mange er avhengig av det. Da får man betale for det, ellers er det ingen som betaler lønna til de som fører kjøretøyet som får dem fram. Det gjøres ikke akkurat frivillig, spesielt når det er 05:30 på morgenen.

Jeg har altså fått et slags wakeup hvor jeg har forstått at økonomi er en svært viktig del av samfunnet. Tidligere tenkte jeg at penger er bare penger, men nå innser jeg at hvis økonomi ikke hadde eksistert, ville det kanskje ikke vært noen som giddet å for eksempel bygge og vedlikeholde kraftverk, vannverk, kollektivtilbud osv., fordi det sannsynligvis er noen andre som gjør det likevel. Med økonomi er det attraktivt å ta ansvaret for å gjøre det.