View Single Post
Nå snakker jeg ikke om de ytterste konspirasjonsteoriene som hevder at big pharma er en ensidig strukturert enhet som i viten og vilje systematisk prøver å redusere befolkningen

Men, bare det at Cannabis og Kratom er "schedule A drugs", altså i samme klasse som heroin, dette er jo hårreisende i seg selv. I samme håndvending skriver legene ut opiater og antideprisiva i stadig større omfang, til tross for at disse innebærer flere bivirkninger og høyere generell risiko for brukerne.

Nylig så så jeg at farmasøytiske ledere er tiltalt for å bestikke leger til å skrive ut fentanyl, noe som tilsynelatende er langt verre enn heroin. Man har også sett at noen medisiner har tilfeldig bivirkninger som kan ha positivt utfall på eksempelvis kreft, og øker dermed prisen mange hundre ganger.

Det er jo åpenbart ufattelig mye penger i legemiddelindustrien, og det er ikke overraskende at de ønsker å ta livet av potensielle gratis-konkurrenter som Cannabis og Kratom. Det er imidlertid ikke bare konkurrentene de tar livet av, de tar også livet av folk som bruker disse alternativene ved at man risikerer årevis i fengsel.

Hvorfor er det ikke et høyere utrop mot denne industrien, når man stadig ser hvor ille den industrien egentlig er? Og stadig ser hvor mildt Cannabis/Kratom er sammenlignet med mye av det legene skriver ut på resept?

Jeg legger ved et par relaterte videoer fra samme person:
DEA Bans Lifesaving, Benign Substance Kratom
DEA Ignores Science, Keeps Marijuana A Schedule 1 Drug
Big Pharma Is Fighting Pot Legalization In Arizona
Big Pharma Is Spending $109 Million To Keep Screwing You
Non-Violent Offenders Speak Out
65% Of Magic Mushroom Users 'Almost Fully Recovered' From Depression
Pharma Executives Prosecuted Over Deadly Drug Sales


Er det noen som har noen tanker rundt dette? Er det jeg som er i et ekkokammer da jeg ikke har registrert noen gode argumenter for legemiddelindustrien? Hvorfor må man være "spesielt interessert" for å vite disse tingene? Hvorfor er ikke dette store oppslag i VG/DB/AP osv?
Sist endret av simchris; 12. desember 2016 kl. 12:45.