View Single Post
Sitat av Olympic Vis innlegg
Hei alle sammen, siden jeg var femten har jeg nytt cannabis. Har hele tiden hatt et ganske godt forhold til både rusen og planten. De siste to årene har det dog blitt litt mye røyking (ikke hver dag, men annenhver/hver tredje.). Jeg tar derimot sjelden mer enn en joint til dagen, og tar aldri mye i jointene mine, da jeg har ganske lav toleranse. Så fra oktober i fjor har jeg bare kjøpt til sammen 15 g. Nok om det.

Tror det var i juletider noe skjedde med meg, en dag jeg røyka noe bruning på fest fikk jeg utrolig hjertebank. Klarte ikke tenke på noe annet. Dette har skjedd nesten hver gang jeg røyker etter det, og det varer ganske lenge. Dermed tar det helt glansen av cannabis-rusen.

Jeg trodde kanskje dette var psykisk, at jeg bare fikk inntrykket av at hjertet banket veldig fort. Dermed målte jeg pulsen i går før og etter røyking. Før var den på rett under 60. Etterpå var den mellom 110 og 130. Dette har jeg forstått kalles takykardi. Dette kan ha noe med hvilke strain jeg røyker. Har siden det bare røyket skunk og andre sativa-dominerte strains.

Jeg har lest litt rundt om dette, da det er veldig ubehagelig. Det virker som om dette skjer en del mennesker, og gjerne etter noen år med røyking. Noen mener at det er angst, men den eneste angsten jeg kjenner er nettopp på grunn av at hjertet slår så fort.

Er det noen som har opplevd lignende? Jeg bør vel slutte/ta en pause for å se om det blir bedre, men jeg skal være ærlig: jeg er psykisk avhengig. Bruker cannabis som motivasjon, noe jeg kan slappe av og selvmedisinere kjedsomhet med på slutten av dagen.
Vis hele sitatet...

Dette er akkuratt det samme som jeg har opplevd selv. Etter den ene gangen jeg holdt på å dø har jeg fått denne følelsen (Døds-angsten, livredd for å dø, hjertebank, onde tanker som man ikke har kontroll over.)
etter en traumatisk opplsevelse. Jeg kan røyke fortsatt, men aldri hvis jeg ikke har drukket eller inntatt beroligendes midler først.