View Single Post
Sitat av perfectstranger Vis innlegg
Vi vasker til privatpersoner, vanskelig og vite hvor mye det er å vaske før man kommer dit, og faktisk ser hvordan tilstanden er. Er det størknet avføring på hele toalettet tar det mye lenger tid enn å vaske en "normal" do.

Nei, random67489, jeg kan faktisk ikke jobbe fortere, da trenger jeg flere armer. Vasker så "stressende" at jeg har veldig vondt i hendene mine. Eneste gangen jeg stopper opp er for å se hvordan jeg ligger ann med tiden. Det er ikke snakk om 5 timer på et kontor/skole, det er jo drømmesenario! Her snakker vi HELE huset på to timer, kjøkken; benker, skap, listen som er i mellom gulv og skap, alle håndtak, vegg, skrubb av vask, polering av kran, kjøleskap, bord, stoler. Alt på bade, skrubb av dusj/dusjkabinett, polering av blanke overflater m.m. Støvtørking på alt, inkludert listværk. Vask av alle dører og håndtak. Støvsuging, og vask av alle gulv overflater. + soverom, vaskerom eller hva det måtte være. Man har ikke tid til å svime rundt.
Jeg vil jo som vasker være fornøyd med vasken jeg gjør, at det blir rent, ikke dra fra plassen med klump i magen og tanker om klage.
Alle vaskene mine blir jo ikke overtid heller...

Det er ingen anbud.
Vis hele sitatet...
Sorry, tenkte det var renhold hos bedrifter og at det var jobber som var vunnet gjennom anbud. Så derfor jeg sa sjefen nok hadde god oversikt over tidsbruk, men detter er jo noe helt annen type vask enn det jeg så for meg, og det er klart da vil jo behovet variere sterkt fra bolig til bolig og kanskje også fra gang til gang hos samme kunde.

Jeg har tidvis leid in vaskere feks før jul og på vårparten for å få tatt det jeg aldri blir å ta selv, som vask av vinduer og tak, oppå skap, lister, bak kjøleskap, dusjkabinett, fliser på veggene på badet etc. Det jeg opplever som kunde da, er at jeg får et overslag når jeg kontakter firmaet. Så kommer det et par blide damer og vasker og fikser. Når fakturaen kommer så kan det være billigere eller dyrere enn overslaget. Da kommer vel reell tidsbruk inn tenker jeg. Feks om det tok ekstra lang tid å få vekk kalk på badet, vaske mellom fliser og slikt som kan gå fort eller ta lang tid etter som hvor møkkete det er.

Kanskje dere kan gjøre liknende, at dere gir overslag heller enn fast pris? Du må uansett snakke med sjefen din, du skal jo ikke jobbe gratis, det er det ingen som kan forvente. Du skal ha din lønn i henhold til timetallet du jobber, og dere å bli enig om kompensasjon for bilbruk om du kjører egen bil, samt at du skal ha lønn også for tidsbruken mellom 2 hus. Kjører du firmabil så er du jo fortsatt på jobb selv om du kjører mellom 2 jobber. Så da skal du jo lønn i den tiden også.