View Single Post
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Du har tydeligvis aldri jobbet med renhold i industrien. Det er særdeles lavmål av deg å anta at jobben er enkel og at han rett å slett ikke gjør det bra nok.

F.eks, hvordan forbereder du et gulv i merbau for boning? Hvilken hastighet kan du bruke på det kontra laminat?

skjerp deg.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke slik at jeg sier ts er lat, jeg spør jo han om han har fått skikkelig opplæring, at sjefen har gått nøye gjennom hva som skal gjøres etc.

Så sier jeg avsluttningsvis at dette ikke er en enkel jobb, enkel i den forstand at det er krevende å vaske. Dermed er det ikke en jobb som passer for alle typer mennesker.

Det skal gå i bra høyt tempo og det skal gjøres skikkelig. Det er pressede marginer i bransjen men de som driver seriøst klarer likevel overskudd, blant annet fordi de er svært nøye når de regner ut timesforbruk på jobber de leverer anbud på.

Om ts får beskjed om at en jobb skal ta 5 timer, så er jeg helt sikker på at firmaet han jobber har flere andre vaskere som klarer den jobben på fem timer. Ellers ville de ikke priset tidsbruken til 5 timer.

Det jeg ser er uryddig er mangel på kontrakt, samt at ts skal ba betalt for tiden som går mellom vask på bygg A og bygg B også. Gjerne også kilometersats for kjøring.

Ts burde snakke med sjefen rundt alt dette, og evt. få bedre opplæring, finne annen arbeidsgiver eller rett og slett annen jobb.

Sitat av Phil Apekatt Vis innlegg
Hvorfor i alle dager antar du at det er TS' skyld uten å vite noe mer? Renholdsbransjen, i likhet med bl.a. restaurantbransjen, er jo kjent nettopp for snusk med betaling og kontrakter.
Vis hele sitatet...
Det er vel få bransjer som har hatt flere kontroller og bedriftsbesøk av kontrollmyndigheter, nav, skatteetat, arbeidstilsyn etc de siste 10 årene enn renholdsbransjen. Dette har medført at det er en bransje som er langt mer ryddig enn kanskje ryktene sier.

Btw jeg sier jo ikke at dette er ts' skyld. Jeg spør om det kan være hans skyld.
Sist endret av random67489; 30. august 2018 kl. 11:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.